Suurissa kaupungeissa on kaupunkipyöriä, yläkuva on Kuopiosta. Turussa oli Föllärit toukokuun alusta 2018 - syyskuun loppuun 2021. Itse ajoin ja bloggasin asemista ja systeemistä.
Tähän seuraan uusien tuloa.
**** (viimeinen editointi 7.1.2022) *****
Turussa kaupunkipyörät eli Föllärit poistuvat syyskuun lopussa 2021, käyttö alkoi 1.5.2018.
Minä ostin Föllärien vuosi-kortit (1.5 - 30.4), ja etenkin ensimmäisenä vuonna käytin fölläreitä paljon, toisena vuonna käytin paljon, mutta koronan tultua maaliskuussa 2020 käyttö hiipui, joskin ostin vielä kolmanneksi vuodeksi käyttöoikeuden, mutta työmatkat ajoin silloin jo omalla pyörällä, ja föllärin käyttö jäi aika vähäiseksi.
Kirjoitin kesäkuussa 2018 bloggauksen, missä olin kiertänyt kaikki Fölläriasemat.
Korona ei ollut ainoa asia, joka vähensi föllärien suosiota, vaan sähköpotkulautojen eli skuuttien suosio vähensi föllärien käyttöä. Kuva on Teatterin läheltä, eli skuuttien suosio on huima, ja nuoriso on ottanut skuutit liikkumismuodoksi, ja skuutit toimivat akuilla.
Netissä on tutkittuja syitä, miksi käyttäjämäärät ovat olleet vähäisiä: liian suppea asemaverkko, rekisteröinnin monimutkaisuus, lukuisat virhetilanteet pyörää käyttöön otettaessa tai palautettaessa, puutteellinen tuotevalikoima (toivottu kertalippua).
Yksi selitys on Turun mäkisyys ja on toivottu sähköpyöriä, mitä kyllä tulikin kokeilun kuluessa, mutta skuutit tulivat ensin.
Tutkimuksen mukaan asiakaspalvelun aukioloajat olivat liian suppeat, siitä olen samaa mieltä, laitoin niissä tilanteissa sähköpostia enkä soittanut.
Itse polkupyörään oltiin kuitenkin tyytyväisiä ja minä oli tyytyväinen, ja se ratkaisi minulla liikkumisen haasteita, ja aina sain "parkkipaikan ja liikuntaa ja nautin ihanista maisemista.
Aurajoen rannan asemat olivat maisemilta upeita.
Fölläreissä oli myös talvikäyttö ja hyvät nastarenkaat.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Roskapostin vuoksi kommenttien valvonta on päällä.
Kiitos kuitenkin, että kommentoit :)