lauantai 18. maaliskuuta 2017

Satavan kaavaluonnos torjuttava

Turun Satava-Kakskerran kaavoitusta on pohdittu, ja asia on pyörinyt oikeusasteissakin. Kuvassa on Satavan ja Hirvensalon välinen silta.

Tosiasia on se, että Hirvensalon ja Martinmäen liikennesumppu ei kestä enää yhtään lisää autoja eikä liikennettä.


Punaisen ympyrän alueelle on suunniteltu asuntoja kaavaesityksissä. Tuleviin asuntoihin ajetaan autolla, ja autoja on jo aamuisin pitkin poikin Hirvensaloa ja Martinmäkeä, matelevat ruuhkassa.
Kun Hirvensaloon Syvälahden kolossikoulu nousee on Hirvensalon liikennepuuro poreillut jo pohjaan.

Kun itse ajan Kakskerran tielle 800 metrin mittaisen matkan kotoa, niin ruuhka-aikana se kestää miltei puoli tuntia. Tässä ei ole enää mitään järkeä, varsinkin kun Hirvensaloon rakennetaan ja rakennetaan. Joka omakotitalossa on kolme autoa.

Satavan kaava on torjuttava monestakin syystä, yksi on se, että alueella on loma-asutusta, toinen on se, että liikenne ei vedä, ja kolmas on se, että ensin pitää rakentaa "mantereelle" pari siltaa lisää joko Kakskerrasta tai Hirvensalosta, ja sitten vasta miettiä kaavoitusta.

Huvittavaa tai paremminkin raivostuttavaa on se, että

Kakskerran alakoulu purettiin, eikä uutta ole. Bloggaus täällä.

Hirvensalon liikennepuurosta on montakin postausta, mutta yksi on TÄÄLLÄ.

Hirvensalon silta-asiaa on pohdittu TÄÄLLÄ.

Kukaan ei ole pohtinut sitä, että nyt koko Hirvensalon, Satavan ja Kakskerran liikenne on vain yhden sillan varassa "mantereelle". Lisäksi Satavan ja Kakskerran luonto voidaan pelastaa vain sillä tavalla, että saaria ei enää rakenneta täyteen. Hirvensalossa on minusta jo liikaa asutusta.

Eräs demarivaltuutettu on kirjoitellut mielipidepalstalle, että ei kultahammasrannikkoa Satavaan vaan ilmeisesti vuokra-asuntoja. Minusta ei mitään asuntoja ennen kuin silta- ja tieasia on ratkaistu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Roskapostin vuoksi kommenttien valvonta on päällä.
Kiitos kuitenkin, että kommentoit :)