tiistai 17. helmikuuta 2015

Kaksiteho-silmälasit



Ostin kokeeksi kaksiteho-silmälasit.

Muutama vuosi sitten en enää nähnyt lukea silmälasien kanssa, ja noin vuosi sitten piti alkaa käyttää lukulaseja, joita ostin tavaratalosta.

Kaksitehosilmälaseja kohtaan tunsin ennakkoluuloja. Ne osoittautuivat kuitenkin turhiksi, sillä nyt samoilla laseilla olen nähnyt ajaa autoa, lukea ja liikkua. Olen jopa suunnistanut kakstehosilmälasien kanssa.

Kävin optikolla, joka suositti laseja. Miinusnäköni on lieventynyt, eli näen suhteellisen hyvin ilman laseja. Olin kaksitehojen toimivuuteen hyvin ennakkoluuloinen, ja otin liikkeen tarjoamat toiset lasit yksitehoina, niitä olen kuitenkin vain kerran käyttänyt.

Kaksiteholaseihin tottuminen kesti kuitenkin jonkin aikaa, optikko (Skanssin Nisseniltä) kehotti pitämään sinnikkäästi laseja koko ajan, sillä lukuasento ja käyttö tuntuvat aluksi oudoilta.

Nyt jo olen tottunut laseihin, eikä kieli riipu suusta, vaikka yläkuvassa en olekaan.

Aluksi niska tuli kipeäski lukiessa, ja oli vaikeuksia pelata sählyä, nyt pelaan sählyäkin kaksi teholinseillä ja urheilen, eikä ole ollut ongelmia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Roskapostin vuoksi kommenttien valvonta on päällä.
Kiitos kuitenkin, että kommentoit :)